Un nou BOP și un… IMAS: câte bordeie (media), atâtea realități?
Așa cum se întâmplă mai de fiecare dată când sunt anunțate rezultatele unei noi cercetări sociologice, și Barometrul Opiniei Publice (BOP) lansat în ziua de joi, 7 februarie, de IPP a conturat mai multe realități social-politice – cel puțin, așa se vede prin prisma presei. Iar interpretările, deseori, par să fie determinate de simpatiile sau de angajamentele financiar-politice ale instituțiilor media. Astfel, în cele câteva știri realizate despre BOP, „Komsomolskaia Pravda v Moldove” a titrat că „Președintele rămâne lider în ceea ce privește încrederea electoratului” și că „PSRM câștigă și pe circumscripția uninominală, și pe cea națională”.
Agora.md a fost mai neutră, prezentând cu preponderență cifre, iar în prim-plan a ținut să scoată ceea ce reporterii portalului au numit „premiera” BOP 2019, și anume, faptul că Ilan Șor a ajuns în topul celor trei personalități politice în care au încredere cetățenii Republicii Moldova. În definitiv, au fost și media care au omis să vorbească despre Barometrul IPP, prezentând în schimb rezultatele unui alt sondaj, făcut public aproape concomitent cu BOP. Este cazul Prime TV, care a ales să vorbească despre cercetarea IMAS. Mai mult, deși nici în acest sondaj Partidul Democrat nu s-a plasat primul în preferințele de vot ale respondenților, postul cu pricina a decis că anume acesta trebuie să fie prezent în titlul relatării: „PDM, printre formațiunile care cresc în preferințele electoratului”. Așadar, dacă doriți să aveți un tablou cât mai complet al realității, vedeți selecția de știri.