Barometrul de decembrie, „citit” de presă: interesul media îl bate pe cel public
Institutul de Marketing, Analiză, Sondaje și Investiții (IMAS) a făcut public marți, 17 decembrie, rezultatele sondajului „Barometrul socio-politic, decembrie 2019”, în care sunt prezentate răspunsurile respondenților la mai multe întrebări ce țin de: cursul de dezvoltare a Republicii Moldova; demiterea Guvernului Maia Sandu și învestirea Cabinetului Ion Chicu; selectarea candidaților pentru funcția de Procuror General; identificarea celui mai puternic politician din țară și a favoriților pentru alegerile anticipate; opțiunea de vot a cetățenilor în favoarea unui anumit partid la momentul dat. Sondajul a scos în evidență și felul în care apreciază respondenții colaborarea Republicii Moldova cu Federația Rusă. Barometrul a fost realizat în perioada 2-14 decembrie, pe un eșantion de 1090 persoane și are o marjă de eroare de trei la sută.
Presa a reflectat pe larg rezultatele noului sondaj de opinie, doar că accentele au fost puse în mod diferit. Astfel, postul Accent TV s-a focusat aproape exclusiv pe „liderul indiscutabil al încrederii naționale”, publicând un articol cu titlul: „SONDAJ: Igor Dodon este considerat drept cel mai puternic politician din Republica Moldova” și altul – „SONDAJ: Igor Dodon și partidul pro-prezidențial – PSRM sunt lideri ai încrederii naționale” . La polul opus, Timpul.md a publicat două știri, dintre care una cu o vădită nuanțare de titlu: „Uzurpatorii” sunt mai sus în sondaje decât „luptătorii pe baricade”. TV8.md a relatat neutru și imparțial, aducând publicului o informație de interes public: „Sondaj IMAS! S-a schimbat topul politicienilor. Cine sunt cei care au pierdut din notorietate”. Vedeți mai jos selecția de știri.