Fondul european de informare și mass-media, lansat săptămâna trecută de Fundația Calouste Gulbenkian și Institutul Universitar European, își propune să lupte cu dezinformarea și fake news-ul din spațiul online cu ajutorul cercetătorilor, organizațiilor de fact checking și ONG-uilor, relatează Institutul Universitar European.
Conform sursei, Fundația Calouste Gulbenkian și Institutul Universitar European au decis să înființeze noul fond pentru a ajuta la combaterea dezinformării online care, potrivit fondatorilor acestor organizații, reprezintă o amenințare tot mai mare pentru societățile democratice.
Fondul va mobiliza resurse financiare în sprijinul inițiativelor concentrate pe patru domenii: educație media, fact checking, dezinformarea online și proiecte de cercetare, oferind, de asemenea, subvenții individuale pentru tinerii și factorii de decizie care studiază alfabetizarea digitală și dezinformarea. Entitățile eligibile spre finanțare sunt organizațiile din țările europene, inclusiv UE, Asociația Europeană a Liberului Schimb și Marea Britanie.
„Salut crearea acestui fond inovator care reunește diferite părți interesate pentru a sprijini inițiativele de educație media și fact checking împotriva dezinformării. Nu mă îndoiesc că avem nevoie de o abordare directă, inclusiv de o colaborare a entităților private și publice pentru a contracara amenințarea dezinformării. Susțin pe deplin garanțiile privind independența fondului și încurajez donatorii privați să se implice. Comisia va continua să colaboreze îndeaproape cu EDMO și să sprijine obiectivele sale”, a declarat vicepreședinta Comisiei Europene, Věra Jourová.
Fondul european de informații și mass-media este deschis pentru donații. Recent, compania americană Google a anunțat că va contribui cu 25 de milioane de dolari la noul fond.
Sursă foto: gulbenkian.pt