Revista, între creativitate și antreprenoriat

0

Revista este o publicație periodică imprimată, mai puțin axată pe știri, care conține articole, proiecte inedite sau studii din domenii variate sau dintr-o anumită specialitate, fiind adesea ilustrate. Primele reviste au apărut cu sute de ani în urmă, dar și în prezent sunt așteptate și căutate în chioșcuri cu sufletul la gură de mii de cititori. Vogue, Cosmopolitan sau Marie Claire sunt pe buzele tuturor – paginile lor găzduiesc cele mai influente personalități, vedete de calibru sau oameni de afaceri.

Revista VIP Magazin apare lunar, iar în cei 12 ani de activitate au fost scoase de sub tipar 144 de ediții, plus zeci de ediții speciale. Directoarea revistei, Rodica Ciorănică recunoaște: procesul de lucru la o revistă unul complex. Conceptul unei ediții, spune ea, se naște la o ședință cu echipa, iar până la publicarea unui articol încheiat la toți nasturii, acesta poate avea 10 sau chiar 15 variante.

Rodica Ciorănică, directoare VIP Magazin : „o ședință, după asta se repartizează subiectele, alegem jurnalistul care este mai interesat sau mai aproape de un subiect sau altul, alegem echipa potrivită de fotografi, care va putea lucra cu un personaj sau altul, pentru că, iarăși, alegem după caractere, sunt lucruri delicate pe care nimeni nu le intuiește. dar nu orice fotograf poate găsi limbaj comun cu un personaj, asta e interesant și nu nici nu orice jurnalist. și atunci încercăm să creăm această compatibilitate în lucru. ulterior apar articolele, apar pozele, se lucrează la ele”.

Spre deosebire de știri, în care predomină stilul rigid, limbajul textelor de revistă este unul cald, artistic, ba chiar emotiv. Până la publicare, articolele se coordonează cu personajele despre care se scrie, iar în paralel, un designer lucrează la aranjarea textelor și pozelor în pagină. Când procesul e încheiat, aproape o săptămână revista se află la tipografie, de unde apare în toată splendoarea.

Rodica Ciorănică, directoare VIP Magazin: „sunt subiecte care vin singure către noi atunci când vorbim de articole de PR, când oamenii au nevoie să promoveze un produs, să promoveze un brand, o afacere. evident aici emoția este mai puțin prezentă. în rest, când vorbim de portrete, de personaje, încercăm să arătăm acea parte mai puțin cunoscută a unui om atunci alegem noi personajele altfel. le vedem oarecum diferite de restul, sunt oameni care se disting”.

Revista Business Class, una de nișă, este axată pe istoriile de succes ale oamenilor de afaceri și companiilor care au înregistrat performanțe. În revistă pot fi citite articole pe teme economice, financiare și de business. Mihaela Sîrbu de la departamentul marketing spune că sursele de existență ale unei reviste sunt fie din plasarea de publicitate, fie din articolele PR.

Mihaela Sîrbu, departamentul marketing, revista Business Class: „pe lângă temele care sunt redacționale în revistă mai sunt și o cotă aparte dedicată pentru partenerii noștri, care vin cu plasări de imagine sau cu plasări de articole PR, în dependență de tematica pe care doresc să o comunice pentru următoarea perioadă, cum ar fi: directorul financiar vorbește despre creșterea exporturilor în UE sau relațiile noi care au fost construite între companii, care este comunicată de directorul general, și atunci noi vorbim despre un articol PR pentru promovarea imaginii companiei și a echipei în întregime”.

Pentru asemenea servicii, fiecare revistă percepe anumite taxe, care variază între sute și chiar mii de euro. Nu mai puțină atenție se acordă coperții unei reviste, care trebuie să fie atrăgătoare, dar și să păstreze o intrigă. Revistele care au, spre exemplu, un tiraj de 3000 de exemplare, distribuie un număr de ediții parte partenerilor, în localuri, iar altele expuse spre comercializare.

_______

flagAcest video a fost finanțat de un grant oferit de Departamentul de Stat al SUA. Opiniile, constatările și concluziile  din articol aparțin autorilor și nu reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al SUA.