Platforma de partajare a imaginilor Pinterest anunță că plănuiește să interzică dezinformarea climatică, urmând ca toate postările care conțin informații false sau înșelătoare despre schimbările climatice să fie șterse, scrie MediaStandard.ro cu trimitere la un articol publicat de The Guardian.
Schimbarea vine odată cu actualizarea noilor politici ale serviciului, care prevede și o definiție clară a conținutului pe care nu îl va accepta. Printre altele, Pinterest va bloca imaginile care neagă existența sau efectele schimbărilor climatice, dar și încercarea de a „denatura datele științifice”. Vizat va fi și conținutul dăunător, fals sau înșelător care vizează dezastrele naturale și fenomenele meteorologice neobișnuite, conform sursei citate.
Directorul de politici al companiei a explicat că noile reglementări vin în completarea proiectului început în 2017, când Pinterest, ca și alte companii tehnologice, au început să fie mai atent la dezinformarea de pe propriile platforme. „Politica extinsă privind dezinformarea climatică este încă un pas în călătoria Pinterest de a combate dezinformarea și de a crea un spațiu online sigur”, a afirmat Sarah Bromma.
Pinterest s-a remarcat în ultimii ani prin eforturile pe care le-a făcut pentru a limita conținutul dezinformator de pe platformă, potrivit sursei citate. Deși industria tech este cunoscută pentru refuzul sau lipsa de interes pentru a-și schimba politicile în favoarea luptei cu dezinformarea, Pinterest a făcut exact contrariul: a blocat conținutul care făcea afirmații înșelătoare sau complet false despre Covid, dar și-a limitat și propriile instrumente.
Căutarea pe platformă a unor termeni legați de sănătate, cum ar fi „vaccinuri” sau „tratament împotriva cancerului” redirecționează utilizatorul către sfaturi publicate pe platformă de către organizații precum Organizația Mondială a Sănătății sau Centrul american pentru controlul și prevenirea bolilor.
Pinterest, cu sediul în San Francisco, are peste 478 de milioane de utilizatori activi, potrivit The Guardian. Serviciul, vechi de 11 ani, a început ca o companie de socializare, oferind utilizatorilor o modalitate de a stoca și de a partaja imaginile preferate. Dar, de atunci, și-a extins serviciile în domeniul căutării vizuale și al comerțului electronic.