Facebook, Inc. va oferi publicitate gratuită Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) în încercarea de a se asigura că utilizatorii săi nu sunt dezinformaţi cu privire la coronavirus, la riscuri şi la modul în care ar trebui să reacţioneze, a anunţat în această săptămână directorul general al companiei, Mark Zuckerberg, potrivit Reuters.com.
„Oferim OMS cât de multe anunţuri gratuite sunt necesare pentru răspunsul lor la coronavirus, alături de alte tipuri de asistenţă”, a menționat Zuckerberg într-un mesaj publicat pe Facebook. „Utilizatorilor care caută pe Facebook informații despre virus li se va afişa un mesaj de tip «pop-up» care îi va direcţiona către OMS sau autoritatea sanitară locală, de unde vor putea primi cele mai noi informaţii”, a explicat el.
De asemenea, Zuckerberg a reiterat angajamentul că Facebook va elimina informaţiile false şi teoriile conspirative semnalate de organizaţii importante din domeniul sănătăţii pentru a ajuta la combaterea dezinformării pe tema coronavirusului. Potrivit lui, Facebook va colabora cu experţi mondiali în domeniul sănătăţii, va oferi asistenţă şi „milioane în plus în credite de publicitate” altor organizaţii.
În februarie, compania a anunţat printr-un comunicat că a interzis publicitatea la „produsele care se referă la coronavirus în moduri menite să creeze panică sau care dau de înţeles că produsele lor garantează un tratament sau previn infectarea”. Facebook a precizat totodată că va continua să lucreze pentru „a limita răspândirea dezinformării și a conţinutului dăunător despre virus”.
Boala, despre care se crede că a apărut în oraşul chinez Wuhan, s-a răspândit în întreaga lume şi a infectat aproape 93.000 de oameni la nivel mondial. Şi alte platforme de reţele sociale au făcut demersuri pentru îmbunătăţirea modului în care se abordează infromațiile despre virus. Căutările pe Pinterest pentru „coronavirus” îi direcționează pe utilizatori spre un mesaj de atenţionare privind „dezinformările medicale dăunătoare”, în timp ce OMS a lansat săptămâna trecută un cont pe aplicaţia video TikTok.