Deutsche Welle: TikTok, cea mai vulnerabilă la știrile false

0

Platforma TikTok este cea mai vulnerabilă la fake news dintre reţelele sociale, în timp ce Facebook şi Twitter sunt mai sigure, potrivit unei investigații realizate de Deutsche Welle în baza unui raport al Centrului Strategic de Comunicaţii al NATO, citat de Paginademedia.ro. Potrivit sursei, Federația Rusă domină piaţa manipulării reţelelor sociale, iar politicienii îşi cumpără like-uri pe Facebook şi Instagram. 

În articolul său, DW arată că ponderea activităţilor false pe Facebook, Twitter sau Instagram ajunge şi până la 30% din totatul like-urilor, share-urilor şi vizualizărilor pe aceste platforme. „Aproape toţi marii furnizori de software şi infrastructură pe care am putut să-i identificăm erau de origine rusă”, spune raportul celor de la NATO.

Janis Sarts, directorul Centrului Strategic de Comunicaţii NATO, susţine că TikTok este cea mai nesigură reţea socială, utilizatorii acesteia fiind expuși cel mai ușor la manipulare. La polul opus se plasează Facebook şi Twitter, considerate „sigure”. Pe de altă parte, Instagram şi Youtube „nu sunt foarte bine protejate”.

„În principiu, manipularea este posibilă pe aproape toate platformele. Twitter şi Facebook sunt considerate a fi cele mai sigure reţele sociale. Fiind foarte populare, iar manipularea deosebit de agresivă, aceste reţele fac cel mai mult împotriva ei. YouTube şi Instagram, pe de altă parte, nu sunt foarte bine protejate. În opinia noastră, TikTok este cea mai nesigură dintre cele cinci platforme pe care le-am examinat”, susține Janis Sarts pentru DW.

Studiul mai arată că politicienii își cumpără like-uri pe Facebook şi Twitter.  Un exemplu este cel al deputatului rus Leonid Sluţki. Potrivit investigaţiei DW, Sluţki oferea circa două ruble (echivalentul a 3,50 de bani) pentru a cumpăra un like şi un share pe Facebook. Aceeaşi sumă se aplica şi pe Twitter.

 Postările deputatului rus ajungeau pe bursa de like-uri bosslike.ru, care este uşor de găsit pe Google. „Prin intermediul ei, numărul de aprecieri, cel al abonaţilor, precum şi vizualizările sau repostările poate fi sporit pe toate reţelele sociale obişnuite, de la cele ruseşti Odnoklassniki şi VKontakte, până la Telegram, YouTube sau TikTok”, spun cei de la DW.

Sursă foto: Reuters.com