Cetățenii, îndemnați să sesizeze Ombudsmanul TRM despre conținuturile neconforme de la posturile publice de radio și televiziune

0

Teleradio-Moldova a dat start unei campanii prin care îndeamnă telespectatorii și radioascultătorii să apeleze la Ombudsmanul instituției atunci când le sunt încălcate drepturile în raport cu conținutul informațional, anunță Consiliul Europei

Campania a demarat cu un spot video prin care cetățenii sunt informați despre rolul și funcțiile Ombudsmanului TRM, precum și modalitățile prin care audiența posturilor publice de radio și televiziune poate apela la acest serviciu, în cazul în care semnalează încălcări sau conținuturi neconforme. Este vorba de materiale jurnalistice care conțin fapte neverificate, știri false, partizanat politic, mesaje de ură, discriminare sau sexiste, articole și produse care încalcă drepturile omului sau prezumția nevinovăției.

Serviciul Ombudsmanului TRM poate fi contactat la adresa de email ombudsman@trm.md sau printr-o scrisoare expediată la adresa Republica Moldova, mun. Chișinău, str. Miorița 1. 

Serviciul Ombudsmanului Teleradio-Moldova are rolul de mediator dintre companie și public, fiind instituit în iulie 2013, printr-o hotărâre a Consiliului de Observatori de atunci. Decizia a venit după mai multe demersuri ale societății civile. Anul trecut, Ombudsmanul TRM a înregistrat circa 20 de sesizări, unele fiind recepționate din partea cetățenilor, iar altele – din proprie inițiativă, notează Media Azi. La începutul lunii martie, portalul anunța că Ombudsmanul TRM ar urma să lanseze și două emisiuni, la Moldova 1 și Radio Moldova, în cadrul cărora vor fi abordate problemele semnalate de telespectatori și radioascultători privind calitatea produselor media difuzate la posturile publice.

Sursă foto: coe.int