Cercetare „Crisis Tracker”: Prevenirea răspândirii dezinformării este cel mai important lucru pe care îl pot face companiile pentru a ajuta Ucraina

0

Invazia Rusiei în Ucraina este „primul război purtat pe rețelele sociale”, iar cel mai important lucru pe care îl pot face companiile pentru clienții lor și pentru a ajuta Ucraina este să prevină răspândirea dezinformării, susține studiul „Crisis Tracker: Ukraine”, desfășurat recent de McCann Worldgroup în mai multe ţări, inclusiv România.  Site-ul Adage.com scrie despre Crisis Tracker că ar fi  un nou instrument de cercetare, care permite rețelei și clienților ei să înțeleagă modul în care crizele multidimensionale de astăzi afectează oamenii de pe toate piețele și își propune să ofere îndrumări pentru companii cu privire la modul în care pot răspunde cel mai bine la criza din Ucraina.

Cercetarea a fost realizată la nivel global, în baza unui studiu cantitativ desfășurat în perioada 8 – 14 martie pe un total de 4.583 de respondenți din 9 țări: SUA, Marea Britanie, China, Brazilia, India, Mexic, Germania, Polonia și România.

Studiul oferă o perspectivă detaliată asupra contextului local, dar și cum aceste contexte naționale diferă – de la țări în care conflictul din Ucraina este văzut ca o distragere de la alte probleme presante, precum China sau India, la țări direct afectate, precum România sau Polonia.

Astfel, 79% dintre respondenți au mărturisit că invazia Rusiei în Ucraina a fost „primul război purtat pe rețelele sociale”. Pentru prima dată, oamenii din întreaga lume pot fi mai mult decât martori ai conflictului și ai devastării pe măsură ce se desfășoară – ei pot organiza, dona și comunica direct cu cei afectați, mai notează sursa.  Sondajul a constatat, de asemenea, că mai mult de jumătate dintre consumatori consideră că unul dintre cele mai importante lucruri pe care companiile le pot face pentru a ajuta Ucraina este să prevină răspândirea dezinformării.

Portalul RevistaBiz.ro, care comentează răspunsurile respondenților din România la  sondaj, scrie că în ceea ce privește expunerea media a conflictului, 85% dintre români sunt de acord că acesta este primul război pe care îl urmăresc în timp real în social media. Pe măsură ce războiul informațional continuă, rețelele au devenit un câmp de luptă în care se implică utilizatori din toată lumea.

O altă sursă online, Paginademedia.ro, atrage atenția asupra faptului că, potrivit studiului,   52% dintre români au renunțat să urmărească știrile deoarece îi supără (comparativ cu 44% din media globală și mai mult decât orice altă țară europeană din studiu), iar 78% dintre români nu știu în ce informații pot avea încredere.

Cu toate aceste, știrile din jurul conflictului au și un rol pozitiv: 91% dintre români se declară inspirați, văzând cum oameni din întreaga lume îi ajută pe cei din Ucraina, iar 87% se declară inspirați pozitiv atunci când văd branduri și companii din întreaga lume sărind în ajutorul statului vecin.