Portalul conspiraționist Infowars, cu o audiență redusă în jumătate după ce a fost exclus de pe Facebook și YouTube

0

Portalul american Infowars.com, cunoscut printr-o activitate prolifică de publicare a diverselor teorii conspiraționiste și a știrilor false, a pierdut jumătate din audiența sa în mai puțin de o lună după ce conturile publicației au fost șterse pe Facebook și YouTube în data de 6 august, notează The New York Times (NYT).

Site-ul, care este gestionat de realizatorul de programe radio Alex Jones, a fost exclus de pe Facebook pe motiv că „glorifică violența” și „folosește limbaj dezumanizant în raport cu persoanele transgender, musulmani și imigranți”. Și YouTube a aplicat aceeași măsură, pentru că a luat în derâdere o penalizare anterioară emisă de platforma video pentru propagarea limbajului de ură. Concomitent, YouTube a șters alte 12 conturi asociate cu Infowars pentru că ar fi încercat să ocolească regulile platformei.

Cu doar trei săptămâni înainte de interdicția din 6 august, în medie aproape 1,4 milioane de oameni vizitau zilnic site-ul sau vizionau videoclipurile grație postărilor de pe conturile de YouTube și Facebook ale site-ului, potrivit unei analize a datelor făcute de companiile Tubular Labs și SimilarWeb pentru The New York Times. În următoarele trei săptămâni de după interdicție, audiența a scăzut în jumătate, până la aproximativ 715.000 vizite zilnice.

Drept ripostă, Alex Jones a făcut din cele două companii un subiect central a show-ului său aproape cotidian. În recentele emisiuni difuzate pe site-ul său, el a acuzat în mod fals YouTube și Facebook că ar fi controlate de guvernul chinez și că acestea ar fi contribuit la o complicată conspirație globală cu scopul de a controla populația lumii.

NYT mai adaugă că decizia Facebook și Google, care dețin YouTube, de a șterge conturile portalului web a demonstrat cât de repede pot giganții tehnologici să înăbușe una dintre cele mai puternice voci ale internetului, ceea ce ilustrează influența lor enormă asupra discursului public și a modului de răspândire a informațiilor.