Consiliul Audiovizualului (CA) a inițiat consultări publice asupra Regulilor de conduită profesională pentru asigurarea informării corecte. Decizia a fost luată în cadrul ședinței din 16 februarie.
Într-un comunicat de presă, CA explică că documentul a fost elaborat „reieșind din necesitatea de a asigura informarea corectă a publicului în conformitate cu principiile comunicării audiovizuale”.
Versiunea actuală a documentului conține zece pagini și explicații pe marginea prevederilor articolului 13 din Codul serviciilor media audiovizuale privind asigurarea informării corecte. Bunăoară, cerințele privind asigurarea distincției clare între fapte și opinii sunt explicate în felul următor: „Norma este în special importantă în cazul știrilor, dar trebuie aplicată oricărui material jurnalistic în care sunt prezentate fapte. Conform art. 2 din Legea cu privire la libertatea de exprimare, fapt înseamnă eveniment, proces sau fenomen care a avut sau are loc în condiții concrete de loc și timp și a cărui veridicitate poate fi dovedită. Altfel spus, relatarea despre un fapt trebuie să răspundă la întrebările Cine?, Ce?, Unde?, Când? și, eventual, De ce? și Cum?. Răspunsul la aceste întrebări exclude opinia jurnalistului despre faptul relatat”.
Persoanele interesate pot adresa propunerile pe marginea documentului până pe data de 3 martie, la adresa electronică office@cca.md, precizează reprezentanții autorității.
Mai multe detalii aici.