Platforma socială Clubhouse, tot mai populară: ce presupune și ce opțiuni oferă

0

O nouă rețea socială prinde popularitate printre internauți. Aplicația Clubhouse, lansată la mijlocul anului trecut, este gândită ca un loc de discuții și socializare pe baza unor camere de chat, unde utilizatorii își pot împărtăși ideile doar prin voce.  Spre deosebire de alte platforme, Clubhouse nu permite încărcarea fotografiilor sau videoclipurilor, fiind destinată doar formatului audio. 

Clubhouse este o aplicație mobilă disponibilă doar pe terminalele iOS (iPhone, iPad, iPod). „Asta îmi amintește de Instagram și lansarea sa din 2010 doar pe dispozitivele Apple. I-a luat doi ani aproape să se lanseze și pe Android. Să sperăm că de data aceasta așteptarea va fi mai scurtă. Android este totuși sistemul de operare mobil cel mai folosit astăzi”, notează bloggerul Cristian Manafu, fost jurnalist și actual consultant de social media, într-un  material publicat pe site-ul său

Potrivit lui, aplicația este gândită ca un loc de discuții și socializare pe baza unor camere de chat, iar utilizatorii își pot împărtăși ideile doar prin voce. „Este o platformă de discuții, o rețea socială audio. Un Facebook fără poze cu pisici, fără clipuri haioase, fără texte, doar cu conținut audio. Poți crea camere (rooms) pe orice subiect dorești sau intra în camere deja existente, pentru a participa la discuții. Ar putea deveni deci un Reddit audio”, explică fostul jurnalist. 

Manafu explică faptul că, în Clubhouse, poți avea trei tipuri de camere: deschise, doar pentru cei din lista ta de prieteni sau private: „În camerele altora, vei fi, de cele mai multe ori, doar un ascultător. Dacă vrei să vorbești, trebuie să primești aprobarea gazdei. În camera ta, tu ești șeful. Tu moderezi conversația. Așadar, într-o cameră poți avea trei roluri: vorbitor, ascultător, moderator”.

„Cele mai multe conversații sunt inițiate pe moment, când utilizatori accesează aplicația, însă ai opțiunea de a programa discuții, pe care să le anunți comunității, iar cei interesați pot să le treacă în calendar. Odată finalizată discuția, camera este ștearsă automat”, conchide Cristian Manafu.

Clubhouse a fost lansat în martie 2020 de Paul Davidson şi Rohan Seth, doi antreprenori din Silicon Valley. În mai 2020, platforma avea 1.500 de utilizatori şi valora aproximativ 100 de milioane de dolari, potrivit Ziarului Financiar

Aplicaţia a devenit foarte populară însă în ultimele săptămâni, de vreme ce CEO-ul Tesla, Elon Musk, a găzduit un chat audio cu CEO-ul Robinhood, Vladimir Tenev, transmis live pe YouTube. Ulterior, Clubhouse a devenit unul dintre cele mai populare startup-uri americane şi a creat un val de agitaţie în rândul investitorilor din Statele Unite. Platforma avea două milioane de utilizatori pe 1 februarie şi este evaluată acum la un miliard de dolari, conform aceleiași surse. 

Sursă foto: Boumen Japet / Shutterstock.com