Mass-media din Moldova nu a devenit până în prezent o afacere capabilă să reziste în timp, constată Indicele sustenabilității media, publicat de IREX. Și asta din cauza că piața de publicitate este monopolizată, instituțiile media nu au planuri de afaceri pe termen lung, stabilitatea economică a presei depinde în mod direct de afilierea sa politică.
Experta media Aneta Gonța analizează, în emisiunea Media Azi, principalii 5 indicatori ai Indicelui IREX, care au condus la un punctaj general mai mic în comparație cu situația de anul trecut din presa noastră.
Cea mai dramatică descreștere o găsim în dreptul standardelor profesionale, aplicate în jurnalismul moldovenesc. Indicele dezvăluie, totodată, că o bună parte a managerilor din domeniu nu sunt suficient de pregătiți pentru a gestiona presa ca pe o afacere durabilă.
______________________
Emisiunea poate fi vizionată pe portalurile www.moldova-azi.md, www.media-azi.md și www.mediacritica.md și pe canalul Youtube al CJI. Realizarea emisiunii Media Azi a fost posibilă datorită suportului generos din partea poporului american și britanic prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Uk aid. Conținutul acestei ediții ține de responsabilitatea Centrului pentru Jurnalism Independent și nu reflectă în mod necesar viziunea UK aid, USAID sau a Guvernului Statelor Unite.