La cinci ani de la lansarea celei mai mari operațiuni de influențare a alegerilor dintr-un alt stat folosind dezinformarea din rețelele sociale, Federația Rusă rămâne cel mai mare generator de astfel de conținut pe Facebook, potrivit unui raport al gigantului IT, notează Mediastandart.ro.
Sursa arată că, în raportul său, compania din Silicon Valley explică 150 de operațiuni de dezinformare pe care le-a detectat și întrerupt începând cu anul 2017.
Raportul Facebook susține că 27 de rețele au fost legate de Rusia și 23 de Iran, punând astfel Federația Rusă pe primul loc în ceea ce privește generarea dezinformării. Nouă dintre operațiunile detectate de companie provin din Statele Unite.
Totuși, rețeaua socială remarcă faptul că Federația Rusă a servit drept exemplu și pentru alți jucători, care au împrumutat modelul și l-au aplicat în propriile țări. În schemă au intrat și firme de PR care lucrează din umbră, uneori pentru ambele tabere politice, dar și politicieni, grupuri politice minoritate și chiar guverne. „A început ca un sport de elită, dar acum vedem tot mai mulți oameni care intră în joc”, a comentat Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate a companiei Facebook.
El a mai adăugat că, odată cu intrarea altor jucători, eforturile de influențare a publicului seamănă din ce în ce mai mult cu operațiunile de influență care au fost efectuate înainte de apariția rețelelor sociale, adică „mai mici, mai țintite, mai scumpe, consumatoare de timp și cu o rată de succes mai mică”.
Sursă foto: Reuters.com