Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a evaluat gradul de credibilitate a 40 de instituții media online naționale și regionale/locale, monitorizând conținutul publicat de aceste redacții în perioada 11 – 14 mai 2021. Rezultatele monitorizării au fost publicate luni, 7 iunie 2021, pe aplicația mobilă Media Radar, un instrument inovativ pe piața media din Republica Moldova, lansat de CJI în octombrie 2020.
Aproape toate cele 40 de instituții au fost monitorizate de CJI și anterior, modificându-și scorul în funcție de punctajul obținut de acestea pentru cele cinci criterii de monitorizare, stabilite în metodologie: disponibilitatea datelor de identificare; declarația privind politică editorială; norme profesionale asumate public, cum ar fi Codul deontologic al jurnalistului din R. Moldova; calitatea produselor mediatice; accesibilitatea pentru a naviga pe site.
În cadrul celei mai recente runde de evaluare, experții-evaluatori ai CJI au stabilit gradul de credibilitate pentru următoarele portaluri: Actualitati.md, Agora.md, Aif.md, A-tv.md, Cotidianul.md, Deschide.md, Diez.md, Esp.md, Expresul.md, Gagauzinfo.md, Gazetadechisinau.md, Grt.md, Infotag.md, Ipn.md, Jurnal.md, Kp.md, Moldova.org, Moldova24.info, Newsmaker.md, Nokta.md, Noi.md, Nordnews.md, Ntv.md, Observatorul.md, Omg.md, Primelestiri.md, Protv.md, Publika.md, Realitatea.md, Rtr.md, Sputnik.md, Telegraph.md, Timpul.md, Tribuna.md, Tuk.md, Trm.md, Tv8.md, Unimedia.info, Zdg.md, Ziarulnational.md.
Datele sunt disponibile atât pe aplicația Media Radar, cât și pe platforma Media Radar.
Prin intermediul Media Radar, CJI și-a propus să ajute consumatorii de media să navigheze mai ușor prin informația oferită zilnic de numeroasele resurse media online. Pe platformă este publicat punctajul obținut de fiecare site, acesta fiind însoțit de o constatare cu privire la măsura în care portalul corespunde criteriilor de credibilitate din metodologia de monitorizare a CJI. Utilizatorii aplicației sunt notificați imediat după modificarea scorului oferit unui site. Totodată, există opțiunea prin care consumatorii de media pot afla date doar despre portalul de care sunt interesați.
Monitorizarea a avut loc în cadrul proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova” (MEDIA-M), implementat de Internews în Moldova cu suportul USAID și UK.