Divertismentul, pâinea şi circul secolului 21

0

Emisiunea de divertisment este un produs complex care, fiind ușor de digerat, se află în topul preferințelor consumatorilor de media. Contrar „ușurinței” sale, însă, pentru a realiza divertismentul este nevoie de resurse tehnice, artistice și umane deosebite. Iar în cazul televiziunilor la toate acestea se adaugă locații, platouri de filmare și scenarii minuțioase pentru fiecare minut de emisie.

Emisiunile de divertisment pot fi realizate la televiziune, radio, iar mai nou – și online. Acest produs media se consumă mult mai ușor decât o știre, un reportaj sau un interviu, dar cere mai multe investiții de timp și umane.

Andrei Porubin, prezentator TV, actor și jurnalist, prezintă emisiunea de divertisment Veranda, realizată de Jurnal TV. Emisiunea este difuzată în direct, patru zile în săptămână, câte o ora și 45 de minute. Pentru fiecare ediție, pregătirile durează șase ore înainte de emisiune. Iată cum explică prezentatorul emisiunea de divertisment : „Mulți cred că o emisiune de divertisment este un fleac, o amăgeală, este un lucru banal și ușor de realizat. Sigur că se înșeală – emisiunea de divertisment este o muncă foarte serioasă! La restaurant i s-ar spune felul principal de mâncare. Bine, îl puteți concepe ca pe un desert. Un desert care include în sine mult spirit, multe cunoștințe, nivel înalt de IQ. O emisiune de divertisment este una care gâdilă, dă palme. O emisiune de divertisment nu este în nici un caz o emisiune făcută de un om sau de doi pe care îi vedeți în cadru, pentru că o emisiune de divertisment presupune o mulțime de oameni în spatele camerelor. Deci, multă tehnică, mulți sunetiști, luminiști, artiști.

Divertismentul aduce publicului subiecte din cele mai diverse domenii – de la cultură şi fenomene sociale până la distracţie pură. Totuși, și acest gen de informații trebuie să fie veridice, fără manipulări şi mesaje denaturate. Căci, după emisiunile informative, divertismentul TV și radio are cea mai mare importanță în formarea opiniei publice despre starea de lucruri în societate.

„Emisiunea de divertisment aduce și informații, și bună dispoziție, și spirit, și sentimental că trăiești viața, că îi observi toate plăcerile ei, toate labirinturile ei, toate surprizele, așteptate și neașteptate. O emisiune de divertisment îți aduce o gură de aer. O emisiune de divertisment presupune o voce puternică și foarte convingătoare. Aduce optimism și încredere în ceea ce faci în ziua de astăzi”, adaugă Andrei Porubin.

De asemenea el consideră că „Emisiunile de divertisment se fac pentru ca oamenii să nu moară de plictiseală, ca oamenii să rămână oameni. Ei din cele mai vechi timpuri au vrut pâine și distracție. Pâinea ne-o oferă cei care cresc pâine, iar cei care fac distracții – să le facă!”.

______________________

flag Acest video a fost finanțat de un grant oferit de Departamentul de Stat al SUA. Opiniile, constatările și concluziile  din articol aparțin autorilor și nu reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al SUA.