TV8.md a difuzat miercuri, 14 noiembrie, în cadrul buletinului de știri de la ora 19.00, un reportaj cu titlul „VIDEO/ O jurnalistă din Moldova transformă schițele copiilor în bijuterii”. Subiectul reportajului este o jurnalistă care și-a propus să transforme desenele făcute de copii în pandative de aur. Dincolo de valoarea informativă, materialul conține și câteva elemente care îl trec în rândul celor comerciale. Astfel, în știre a fost menționat de câteva ori prețul pandativelor, iar pe toată durata reportajului informația din burtieră a arătat și prețul produsului, ceea ce de regulă este o marcă distinctă a reportajelor comerciale. Autoarea ideii, care a hotărât să facă o afacere din aceasta, a fost intervievată, însă a fost păstrat și unul din citatele care laudă calitățile produsului, ceea ce poate fi interpretat ca publicitate voalată: „Noi lucrăm cu un asemenea giuvaier care nu se teme de nicio dificultate, astfel încât orice desen îl poate realiza și să-i dea viață în aur”. Alăturarea acestor informații creează impresia, per ansamblu, că reportajul este de fapt o publicitate mascată.
Anterior, portalul Ea.md a publicat pe 7 noiembrie un interviu la aceeași temă, cu titlul „O jurnalistă și producătoare TV de la noi a lansat opțiunea de a crea emoții veșnice, desenate de copii”. Materialul a fost preluat de Agora.md în versiune prescurtată, intitulată „FOTO, VIDEO. O jurnalistă și producătoare TV de la noi a lansat o afacere cu pandantive din aur, desenate de copii” . Deși materialele prezintă semne de publicitate (numele companiei și video de prezentare a acesteia), articolul nu a fost marcat drept unul publicitar.
În acest sens, Codul Audiovizualului aliniatul 14 din Art.19 prevede că publicitatea mascată și teleshopping-ul mascat sunt interzise, iar art. 2.10 al Codului Deontologic al Jurnalistului stipulează: „Este obligatorie separarea clară a produselor jurnalistice de cele realizate în scop publicitar. Materialele în scop publicitar sunt marcate distinct și sunt prezentate astfel încât să nu poată fi confundate cu cele jurnalistice”.