Unimedia.info, 16 octombrie 2016
Gen: Știre
Titlu: „Poza zilei. După cules struguri și pescuit, Silvia Radu a mers la sala de forță”
Știrea conține trei alineate informative despre ce face, ce a făcut și intenționează să facă în următoarele zile candidatul independent la funcția de președinte, Silvia Radu. Textul este însoțit de două fotografii în care Silvia Radu apare în haine de sport, făcând exerciții fizice la sală. „Candidatul independent la funcția de șef al statului, Silvia Radu a mers de dimineață la sala de forță. Săptămâna trecută, Silvia Radu a mers la pescuit, anterior candidatul a mers la cules struguri într-un sat din sudul țării. Săptămâna viitoare, Silvia Radu a promis că va merge la Cetatea Sorocii” – este tot conținutul știrii. Textul nu este marcat corespunzător ca publicitate.
Subiectele reflectate în știri trebuie, potrivit regulilor generale, să fie de interes public. „Potrivit Legii cu privire la libertatea de exprimare, interesul public este interesul societăţii (şi nu simpla curiozitate a indivizilor) faţă de evenimentele ce ţin de exercitarea puterii publice sau faţă de alte probleme care trezesc interesul societăţii sau al unei părţi a ei”, prevede Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova. Textul și pozele publicate de Unimedia nu reprezintă un subiect de interes public, ci servesc intereselor unei persoane concrete – candidatei la funcția de președinte Silvia Radu, care, în plină campanie electorală, a fost prezentată într-o lumină pozitivă.
Viorica Zaharia, expertă media
_______________________
Studiul de caz a fost realizat în cadrul proiectului ”Monitorizarea mass-media în campania electorală 2016”. Proiectul este implementat de Asociația Presei Independente (API) și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) cu sprijinul financiar al National Endowment for Democracy (SUA) şi al Consiliul Europei. Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al finanţatorilor.