Ghidul de stil cu norme etice recomandă ca titlurile știrilor să fie neutre și fără nuanțări. Titlurile trebuie să prindă esența problemei prin câteva cuvinte bine alese, iar informația să fie livrată: scurt, la obiect, neutru și fără nuanțări. Totuși, în spațiul mediatic din R. Moldova, unele instituții media se „evidențiază” prin titluri care se abat de la normele deontologice jurnalistice. Vă prezentăm un quizz care îți va permite să identifici instituțiile media de la noi, după titlurile știrilor pe care le au. Cine credeți că ne manipulează, folosind titluri asemenea celor ce urmează?
Mediacritica
Portalul a fost realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent în cadrul Campaniei media împotriva informaţiei false şi tendenţioase – STOP FALS!, desfăşurată de Asociaţia Presei Independente (API), Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Asociația VIP a Telejurnaliștilor Independenți din Moldova (ATVJI).
Donatori: USAID, INTERNEWS, FHI360.