Studiu Eurofound // Reticența față de vaccinare, influențată semnificativ de informarea din rețelele sociale

0

40% dintre cei care folosesc rețelele sociale drept sursă principală de informare nu doresc să se vaccineze, iar principalul motiv al acestei reticențe este lipsa încrederii în siguranța vaccinului, arată datele unui studiu realizat la nivel european de Eurofound, potrivit Reuters. Cercetarea s-a desfășurat în perioada februarie-martie 2021 în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. 

Potrivit studiului, rata de reticență față de imunizare a celor care folosesc sursele media tradiționale – presa scrisă, radioul și televiziunea – drept sursă principală de informare este mult mai redusă, de 18%. În cazul persoanelor care se informează primordial de pe rețelele sociale, această rată crește semnificativ, cu până la 40% din numărul total al respondenților. 

De asemenea, studenții, angajații și pensionarii sunt mai puțin sceptici în fața vaccinării decât alte categorii sociale, în timp ce 39% dintre cei care sunt șomeri, persoane cu boli cronice sau dizabilități s-au declarat mai neîncrezători față de administrarea serului anti-Covid.  

Un alt factor al reticenței față de vaccinare este experiența personală. Sondajul arată că, având o tangență personală sau apropiată cu Covid-19, cum ar fi infectarea sau decesul rudelor ori persoanelor apropiate, reduce foarte mult din reticență. Doar 19% dintre cei care au fost infectați sunt împotriva vaccinului. În cazul celor care nu avut nicio interacțiune cu virusul, cifra este de 28%.

Studiul mai arată că peste o pătrime din cetățenii UE ar refuza să se vaccineze împotriva coronavirusului, dacă li s-ar oferi această opțiune. „Din păcate, aceste date arată un eșec al comunicării convingătoare și clare despre eficacitatea vaccinurilor și siguranța oferită de acestea”, a spus Daphne Ahrendt, manager cercetător la Eurofound, pentru Reuters.

Sursă foto: Reuters.com